Inicio > Asturies > Y el mundiu paró
Asturies

Y el mundiu paró

Llucía Fernández, en nome d’Andecha Muyer, felicita a les decenes de miles d’asturianes que salieron ayeri a pelear polos sos drechos. Desixendo qu’esto nun quede nun xestu ensin más y se torne en midíes concretes pa finar coles desigualdaes.

«Respigaba. Nun hai otra pallabra. Dicen que yéremos ventimil, nun se calcular, nun se ve lo grande’l sol dende dientro. Se namás que les casi de Xixón tremaben de rabia y d’arguyu; de rabia polo qu’aguantamos tolos díis, d’arguyu porque ayeri amosamos, les muyeres, que somos quien a facemos ver, a glayar, a organizamos, a convocar la que foi con diferencia la manifestación asturiana más multitudinaria de los años caberos. Asturies entera volcada na reclamación de los drechos pa toos por igual, nun estáu, España, nel que’l facismu dexó una heriencia heteropatriarcal y misóxina que xustifica y consiente’l terrorismu machista.

Primero nes places de los Conceyos y lluéu en Xixón, muyeres, neñes, moces, güeles, homes y neños, xuntes y xuntos nuna lleción de dignidá y capacidá de rempuesta que marca’l camín pa otres lluches sociales.

Dende Andecha Muyer queremos denunciar nesti díi que la violencia machista ye námás la pica visible d’una complexa trama d’opresión faza les muyeres, específicamente planificada pa sacar el másimu beneficiu al so papel social como productores, curiadores, oxetos d’usu sesual y reproductores, al tiempu que mos anula como presones,  torgándomos per tolos medios la participación social y política, privando a cualisquier llucha social de bona parte del puxu de más del 50% de la población.

Namás espero que esti díi pase a la hestoria ensin que naide (partíu, sindicatu, collor) quiera apuntase un méritu que ye esclusivu de les muyeres y que les voces na cai, les pallabres guapes y les declaraciones a la prensa nun queden no de siempre: posturéu y semeya pa la galería».

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *