Andecha Astur convoca para este viernes 8 de septiembre una Concentración y Referendum simbólico a las 13:30 horas en la Plaza de la Catedral de Uviéu.

Asturianu / Español

Con motivo del Día de la Nación Asturiana y en reivindicación de Derecho a Decidir, Andecha Astur convoca un acto político consistente en una Concentración y un Referendum simbólico con el que se quiere reivindicar el Derecho a Decidir del Pueblo Asturiano, denunciando así mismo la situación que padecemos en Asturies, donde se nos impuso desde Madrid un ente autonómico, el "Principado", y un Estatuto de Autonomía sin permitirle al Pueblo Asturiano el derecho democrático a pronunciarse en referendum, derecho que sí permitieron a gallegos, vascos, andaluces, catalanes... y que hace de los asturianos y asturianas ciudadanos de segunda categoría.

Andecha Astur convoca pa esti vienres 8 setiembre una Concentración y Referendum simbólicu a les 13:30 hores na Plaza la Catedral d’Uviéu.

Asturianu / Español

Cola xida del Díi de la Nación Asturiana, y en reivindicación del Drechu a Decidir, Andecha Astur convoca un actu políticu consistente nuna Concentración y un Referendum simbólicu col que se quier reivindicar el Drechu a Decidir del Pueblu Asturianu, denunciando asina mesmo la situación que carecemos n’Asturies, onde se mos impunxo dende Madrid un ente autonómicu, el “Principado”, y un Estatutu d’Autonomía ensin permití-y al Pueblu Asturianu’l drechu democráticu a pronunciase en referendum, drechu que sí permitieron a gallegos, vascos, andaluces, catalanes.... y que fai de los asturianos y asturianes ciudadanos de segunda categoría.

Andecha Astur persabe que la situación que se vive agora mesmo n’Asturies nun permite falar de procesos costituyentes como’l que ta teniendo llugar en Cataluña -que por supuestu defendemos y sofitamos-, pero ello nun supón más que la necesidá de redoblar los esfuercios p’algamar una situación de reconocencia de los drechos democráticos pal nuesu Pueblu. Na situación d’anguañu, cola izquierda española n’Asturies –toa ella- defendiendo l’ordenamientu xurídicu-políticu que carecemos los asturianos, corremos el riesgu de vemos una vuelta más condergaos a un tercer planu, y que los mesmos partíos sucursal n’Asturies que reconocen la plurinacionalidá nel casu catalán, nun la reconozan p’Asturies, enfotaos en faer del nuesu país un barriu de Madrid.

La sentencia del Caso Riopedre deja en evidencia al expresidente del "Principado", cuya dimisión como responsable político es obligada. No tiene que hacer más que lo que pide el PSOE a otros patidos en casos similares de corrupción.

Asturianu / Español

La sentencia del Caso Riopedre, pese a imponer penas mucho menores de las pedidas por la acusación y el propio "Principado", determina claramente la culpabilidad de quien durante muchos años fue Consejero de Educación del "Principado" bajo los gobiernos de Areces, de quien siempre fue mano derecha. Por ello es evidente la responsabilidad directa del entonces Presidente del "Principado" que ahora, en su puesto de Senador en Madrid, pretende pasar desapercibido sin asumir las consecuencias de su gestión.

Álvarez Areces tiene que asumir sus responsabilidades políticas y por lo tanto dimitir inmediatamente, que es precisamente lo que pide el PSOE que hagan los responsables políticos de otros cargos públicos juzgados por corrupción.