Inicio > Xunión Europea > Díi Internacional escontra’l Femicidiu ya’l Xenocidiu
Xunión Europea

Díi Internacional escontra’l Femicidiu ya’l Xenocidiu

 Andecha Astur sofita esta propuesta cola llectura d’un comunicáu conxuntu que lleeran les muyeres de la organización.

La propuesta xurdió yá l’añu pasáu del Movimientu de Muyeres Llibres del Kurdistán y la Plataforma de Llucha poles Muyeres Prindaes pola Fuercia, que faen un llamamientu a cellebrar esti Díi Internacional escontra’l Femicidiu ya’l Xenocidiu coincidiendo col tercer cabudañu de la campaña de Sinjar, y piden a les muyeres de tol mundiu que llean una declaracion al respeutu y caltengan, al empar, un menutu de silenciu a les once la mañana d’esi díi.

El tres d’agostu de 2014 ISIS atacó Sinjar/Shengal y masacró más de 5.000 persones Yazidi.  Alrodiu d’otros 200.000 foron quien a escapar, pero ISIS capturó a 3.000 muyeres que siguen entá nes sos manes, y continúen garrando  preses práuticamente a diario. Anguañu podemos celebrar la lliberación de Sinjar, que recuperó la so soberanía. Non asina les sos muyeres y la llucha del TJA y del exércitu kurdu –compuestu en bona parte por muyeres-  continuará fasta que seyan quien a lliberales, a elles y al so pueblu.

Les muyeres d’Andecha consideren que «les kurdes son un exempu a siguir pa les muyeres del mundiu, yá que son les cabezaleres na llucha pola llibertá, la propia y la del so pueblu·.

El comunicáu conxuntu que se lleera a lo llargo’l díi ye’l que vien darréu:

 Nosotres, muyeres de toles edaes, asturianes, xuntamos la nuesa voz a la de toles muyeres del mundiu, por toles  que foron y son ca díe asesinaes, violaes, capturaes, abusaes, maltrataes…

La llácara del abusu, maltratu y asesinatu de muyeres afeuta a tolos países del mundiu, a toles cultures y a tolos niveles sociales y educativos, ensin esceición. Ya sea nel llar, na cai o nos conflictos armaos, la violencia escontra les muyeres ye una pandemia mundial, que mos afeuta nos ámbetos públicos y privaos.  

Dende Asturies roblamos el manifiestu fechu guei poles muyeres kurdes y como elles,  les asturianes decimo non.

Non a la mentalidá unilateral de dominación y patriarcáu, qu’implica arrogancia, robu, hostilidá, discriminación y racismu, tiranía, ocupación y sesismu. Decimos non a la modernidá del capitalism gobernáu por homes, que tornó’l mundiu nuna xigantesca zona de Guerra y desplaza pela fuercia a millones de persones. Decimos non a la infame mentalidá que vende a les muyeres nos mercaos d’esclavos y a la política de discriminación de xéneru contra les muyeres que col so discursu masculín y coles sos aiciones ataquen a les muyeres y a los movimientos creaos por elles.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *