Inicio > Asturies > Intervención nel Parllamentu Européu denunciando la discriminación llingüística n’Asturies
AsturiesLlingua AsturianaPortada

Intervención nel Parllamentu Européu denunciando la discriminación llingüística n’Asturies

Pernando Barrena, europarllamentariu d’EHBildu-Agora Repúbliques intervino nel Plenu del Parllamentu Européu denunciando la discriminación llingüística n’Asturies, y la resolución del TSJN escontra l’Euskara en Navarra.

Una vuelta más la coallición Agora Repúbliques na que s’afaya Andecha Astur xunto con EB Bildu, ERC, BNG, Puyalón y Ahora Canarias tornó a demostrar la so efeutividá al consiguir intervenir nel Plenu del Parllamentu Européu pa denunciar la discriminación llingüística que carecemos n’Asturies –espeyada nel inauditu casu de la Conseyera Cultura a la que se prohibió usar l’asturianu na Xunta Xeneral-, al empar de la resolución del TSJN escontra l’euskara.

Trátase de dos vulneraciones de la Carta de Drechos Fundamentales de la XE, que nel so artículu 21 afita que se prohibe toa discriminación exercía por razón de llingua, polo que talo como yá fexo’l Comité de Ministros del Conseyu d’Europa instase de nueu al Estado español a aplicar la Carta Europea de Llingües Minoritaries y la resolución del Parllamentu Européu sobro diversidad lingüística.

Esta foi la intervención de Pernando Barrena:

“Estas últimas semanas se han producido episodios que vulneran gravemente los derechos lingüísticos de ciudadanos del Estado español.

La semana pasada en Navarra, sendas sentencias del Tribunal Superior han despreciado el conocimiento de la lengua vasca en el acceso al empleo público como mérito (no como requisito, como mérito!), mientras consideran que lenguas como el inglés o el alemán sí deben ser valoradas.

También hace diez días, a la consejera de cultura del gobierno asturiano se le impidió hablar en lengua asturiana en el Parlamento de Asturias, hecho insólito donde los haya.

Estas actuaciones no son conformes con la Carta de Derechos Fundamentales de la UE que en su artículo 21 establece que se prohíbe toda discriminación ejercida por razón de lengua, por lo que tal

y como ya hizo el Comité de Ministros del Consejo de Europa es necesario seguir instando al Estado español a aplicar la Carta Europea de Lenguas Minoritarias y la resolución de este parlamento sobre diversidad lingüística.

La pluralidad de Europa se defiende desde la identidad y la lengua de cada uno de los europeos.

Estamos hablando de derechos, no de escoger la lengua más potente, porque entonces solo nos quedaríamos con una, que es precisamente la que parece que se va de la Unión el día 31″.

One thought on “Intervención nel Parllamentu Européu denunciando la discriminación llingüística n’Asturies

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *